KOLUMNA: Menadžment promjena // Derek Sivers: Lidership i kako pokrenuti promjene

07:13h
0
menadzment-promjena-logo

– Ja tretiram posao kao igru i uobičajeno, moj je posao učiti kako pomoći drugim ljudima. Vrlo se dobro osjećam u ulozi vođe i stajanju na pozornici. Što manje toga posjedujem, to sam sretniji i nikad ne očekujem da mi drugi pomognu – to su riječi Derek Siversa, uspješnog poduzetnika i profesionalnog glazbenika kojem mnogi tepaju kako je promijenio način na koji se glazba kupuje i prodaje.

U ovoj kolumni, nakon prijašnje „Kako veliki vođe pokreću akciju” osvrnut ćemo se na predavanje Siversa o tome kako pokrenuti promjene, te ćemo prikazati zanimljiv i šaljiv video i pokušat skrenut pažnju kako od „čudaka” nastaje vođa. Lidership ne znači samo vođenje nego istodobno podrazumijeva i inovativnost u vođenju, dodanu vrijednost koju takvo vođenje stvara. U hrvatskom jeziku zapravo nema točnog prijevoda. Najbliže što u našem jeziku odgovara tom konceptu jest vodstvo, vođenje. Vođa je taj koji stvara promjene. Svojim ponašanjem, pristupom i djelovanjem utječe na ostalu masu koja prepoznaje njegovu viziju te ga slijedi.

Derek SiversDefinicija kojom se u najmanje riječi može riječi objasniti što je lidership jest utjecaj. To je zapravo umjetnost pokretanja drugih da rade za zajednički cilj, bilo u tvrtki, bilo u zajednici. Ovladati vještinama lidershipa znači biti lider u motiviranju i pokretanju drugih, ne samo biti ispred njih, nego ih na neki način povući naprijed sa sobom.

Proces kako od „čudaka” postaje vođa, te kako se pokreće promjena:

1. Svaki vođa mora imati hrabrosti. Njegov sljedbenik ima ključnu ulogu te će svima ostalima pokazati kako slijediti.
2. Svoje sljedbenike vođa mora prihvaćat kao sebi ravne. Sljedbenik ima ključnu ulogu te pokazuje ostalima kako slijediti. Sada više nije riječ samo o vođi, već o njima. Množina. Sada on poziva svoje prijatelje. Prvi sljedbenik je zapravo podcijenjeni oblik vođe, te on osamljenog čudaka pretvara u vođu.
3. Pokret mora biti javan. Sada dolazi idući sljedbenik. Sada to više nije usamljeni čudak, niti su dva luđaka. Troje su već gomila, a gomila je vijest. Dakle – važno je ne samo pokazati vođu, nego i sljedbenike. Jer vidimo da novi sljedbenici oponašaju druge sljedbenike, a ne vođu.
4. To je točka preokreta. Sada već imamo kritičnu masu. Dolazi još dvoje ljudi i odmah poslije njih još troje.
5. Sada imamo pokret. Što se više ljudi pridruži, sve manje je riskantno pridružiti se. Tako da oni koji su bili neodlučni, više nemaju razloga ne priključiti se. Neće se isticati na krvi način. Neće biti ismijani, nego će postati dio popularnog društva, ako se požure.
6. Sada se pridružuju svi oni koji vole biti uz većinu zato što će na kraju biti ismijani ako se ne budu pridružili.

Najveća lekcija je da je vodstvo precijenjeno. Prvi koji pokreće promjene dobivaju zasluge, ali je zapravo prvi sljedbenik preobrazio osamljenog čudaka u vođu. Rečeno nam je da svi trebamo biti vođe, ali to bi bilo zbilja bezuspješno. Pogledajmo kako pokret nastaje, od početka do kraja, u manje od tri minute i izvucimo neku pouku iz toga. (Obradili studenti Ekonomskog fakulteta u Zagrebu)

U video su sadržani i titlovi na hrvatskom jeziku.

čitam...
Loading...