kolumna

Ne mirujte ljeti, izbjegavajte boravak na jakom suncu i unosite puno tekućine, a bućnite se na Šoderici ili bazenima

Što se starijih osoba tiče, za njih je prilagođena tjelesna aktivnost nužna, ali u ovim ljetnim vrućinama isključivo u ranim jutarnjim ili večernjim satima. Ako ništa drugo dovoljna je šetnja u prirodnom okruženju - vrt, vinograd, voćnjak, park ili/i tjelovježba u kući ili stanu.

18:30h
0
Foto: Matija Gudlin

U prethodnom smo napisu upozorili na moguće opasnosti koje donose velike ljetne
vrućine koje su nas snašle ovih dana. Nažalost, one su mnoge odvratile od uobičajenih tjelesnih aktivnosti, za što nema opravdanog razloga, jer treba samo izabrati optimalno doba dana za vježbanje ili provođenje nekih od oblika rekreativnih aktivnosti.

Dakle, sve što ste do sada na tom planu činili, možete i dalje, ali ne u najtoplije doba
dana. Između 11 i 16 sati ako nije nužno ne budite vani, ali ako već morate, neka odjeća bude lagana i prozračna, a glavu i lice zaštitite kapom ili šeširom. Otkrivene dijelove tijela namažite zaštitnom kremom da izbjegnete sunčane opekline.

Podsjećamo da je ljeti izuzetno važan dovoljan dnevni unos tekućine – barem dvije do tri litre, a po potrebi i više. Istaknuli smo već, da prehranu treba prilagoditi ljetnim uvjetima, pa neka hrana bude laganija, uz obilje voća i povrća. Treba izbjegavati prekomjeran unos alkoholnih pića i veće količine crne kave. Ako niste planirali odlazak na more, odličan odabir je odlazak na koprivničke bazene Cerine ili na podravsko more, Šodericu.

Plivanje je jedna od najomiljenijih rekreativnih aktivnosti, a treba podsjetiti da je uz
hodanje i vožnju bicikla, najbolji oblik aerobnih vježbi. Kod određenog broja ljudi postoji određeni zazor od kupanja u bazenu, iako za to ne postoji baš nikakav razlog. Naime, u današnje vrijeme, postoje visoki sanitarni standardi i na zdravstvenom planu kupaču se na bazenu ne može baš ništa dogoditi.

Ipak, ovaj vid tjelesne aktivnosti trebali bi izbjegavati: teški srčani bolesnici i oni sa nereguliranim visokim krvnim tlakom, osobe koje boluju od epilepsije (padavice), infekcija
mokraćnih putova i nemogućnost zadržavanja mokraće.

Nije dobro plivati punog želuca, zato treba nastojati da od zadnjeg obroka i ulaska u
vodu proteknu barem dva sata. Što se pak doba dana tiče, izaberite vrijeme kad vam to
mogućnosti dopuštaju, ali ipak, izbjegavajte kupanje na otvorenom između 12 i 16 sati.

Idealni su jutarnji ili prijepodnevni sati jer je tada efekti plivanja najdjelotvorniji. Povoljan učinak boravka u vodi očituje se poboljšanjem cirkulacije, povećanjem opsega pokreta zglobova, snaženjem mišića i općim tjelesnim opuštanjem. Prilikom plivanja u pokretu je cijelo tijelo, ono ne opterećuje zglobove i zato se njime mogu baviti stariji ljudi i osobe s invaliditetom.

Podsjećamo da samo jedan sat plivanja slobodnim stilom „potroši“ 500 do 700 kalorija,
što će posebno motivirati osobe s prekomjernom tjelesnom težinom. Učestalost odlazaka na bazen odredite sami, a orijentacije radi jedan do dva puta tjedno po jedan do dva sata biti će dovoljan da ima povoljan učinak na zdravlje.

Što se koprivničkih bazena Cerine tiče, treba posebno naglasiti, da se korektno održavaju kao i okolni prostor bazena, da ispunjavaju visoke sanitarne standarde, a sama voda je
odlične kvalitete. Tijekom cijele godine stručna služba županijskoga Zavoda za javno zdravstvo provodi stalni nadzor kakvoće vode u bazenu, ispitujući fizikalno-kemijske i mikrobiološke parametre.

Zaključno, nema razloga ljeti prekinuti s tjelesnim aktivnostima, već ih samo treba
prilagoditi vremenskim prilikama. Uz to treba uzimati dovoljno tekućine i ako nužno ne morate, ne izlazite na sunce između 10 i 16 sati.

Što se starijih osoba tiče, za njih je prilagođena tjelesna aktivnost nužna, ali u ovim
ljetnim vrućinama isključivo u ranim jutarnjim ili večernjim satima. Ako ništa drugo dovoljna je šetnja u prirodnom okruženju – vrt, vinograd, voćnjak, park ili/i tjelovježba u kući ili stanu.

čitam...
Loading...