Nova Škoda Octavia RS

09:13h
0
Najbrža serijska Octavia svih vremena

Dolazi najbrža serijska Octavia svih vremena – nova ŠKODA Octavia RS slavi svoju svjetsku premijeru u sklopu susreta Goodwood Festival of Speed koji će se održati 10. srpnja.

Octavia RSS najmlađim modelom češki proizvođač automobila nastavlja svoju najveću ofenzivu modela u povijesti svoje tvrtke. Treća RS generacija kao Limousine i Combi oduševljava svojim snažnim i istovremeno učinkovitim motorima, temperamentnim dizajnom i inovativnom tehnikom.

Nova Octavia RS ubrzava od 0 do 100 km/h za 6,8 sekundi te postiže maksimalnu brzinu od 248 km/h (limuzina sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem). Novi model k tome nudi sve izvanredne karakteristike nove ŠKODA Octavije: maksimalnu funkcionalnost, mnoštvo prostora, vrhunsku sigurnost, najmodernije sustave pomoći po pitanju sigurnosti i udobnosti te izvrstan omjer uloženog i dobivenog. Prodaje nove ŠKODA Octavije RS počinje na europskim tržištima u srpnju, a najprije na tržištu Velike Britanije.
Dva nova motora osiguravaju snagu nove ŠKODA Octavije RS. Ispod poklopca možete dobiti dvolitreni benzinski motor sa 162 kW (220 KS) ili dvolitreni dizelski motor sa 135 kW (184 KS). 2,0 TSI benzinski motor u kombinaciji sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem ubrzava Octaviju RS Limousine od 0 do 100 km/h za samo 6,8 sekundi.

Maksimalna brzina sada iznosi 248 km/h, dakle 6 km/h više u odnosu na Octaviju RS druge generacije. S novim 2,0 TDI dizelskim motorom Octavia RS uspijeva ubrzati od 0 do 100 km/h za 8,1 sekundu, a njezina maksimalna brzina iznosi 232 km/h (limuzina sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem).

U usporedbi s Octavijom RS druge generacije novi motori donose veću snagu uz istovremeno smanjenje potrošnje za čak 19 posto. Start-stop sustav i rekuperacija energije kočenja dio su serijske opreme. Za oba motora su opcionalno na raspolaganju ručni mjenjač ili DSG mjenjač s dvostrukom spojkom, svaki sa šest stupnjeva prijenosa.

Octavia RSOptimalne performanse kompaktnog sportaša osigurava moderno podvozje. Sportsko podvozje u novoj ŠKODA Octaviji RS postaje dio serijske opreme. U tu svrhu je karoserija spuštena za 12 mm u odnosu na standardnu Octaviju (karoserija Octavije Combi RS: 13 mm). Kao stražnja osovina se koristi nova osovina s više spona. Precizan prednji trag osigurava McPherson prednja osovina s donjom trokutastom poprečnom sponom. Dio serijske opreme čini također i elektronička blokada diferencijala XDS integrirana u elektronički program stabilizacije ESC. Ova funkcija poboljšava trakciju kotača i smanjuje sklonost podupravljanju prilikom brzih vožnji zavojima. Bolje upravljanje i veću agilnost osigurava i novi elektromehanički progresivni upravljač. Zahvaljujući ovoj tehnologiji na upravljaču potrebni su manji zahvati vozača kako bi se postigli željeni radijusi u zavojima. To znači sljedeće: manji okretaji upravljačem u uskim zavojima.

Dizajn nove ŠKODA Octavije RS na prvi pogled zrači temperamentom i kvalitetom. Bilo da je riječ o varijanti Limousine ili Combi najmlađi model marke ŠKODA suvereno demonstrira svoje sportske gene, a da pri tome ne pretjeruje. Promatraču odmah postaje jasno: ovo je nova sportska Octavia RS. Novi dizajn marke jasno dolazi do izražaja. Pogled sprijeda obilježen je uspjelom kombinacijom karakteristične ŠKODA prednje rešetke s natpisom RS, upečatljivih otvora za usis zraka saćaste strukture, nove prednje maske i prednjih svjetala za maglu u RS dizajnu te novih, sada serijskih Bi-Xenon prednjih svjetala s integriranim LED svjetlom za dnevnu vožnju.

Pogled s boka karakterizira karoserijoa spuštena u odnosu na standardnu Octaviju. Vozilo je osim toga u odnosu na Octaviju RS druge generacije postalo znatno duže (Limousine plus 88 mm, Combi plus 86 mm) i šire (plus 45 mm). Istovremeno se međuosovinski razmak povećao za 102 mm, što pojačava snažanom pojavom automobila, jednako kao i skraćeni prednji prevjes. Za čistu emociju zaslužne su i kočione čeljusti, serijski lakirane u crvenoj boji, snažne proporcije, visoka tornado linija te oštri i precizni rubovi i linije.

Poseban sportski naglasak je na novim lakometalnim naplatcima Octavije RS. Dizajneri su stvorili čak četiri nova dizajna za naplatke veličina 17, 18 i 19 cola. „Rasni pneumatici” oduševljavaju dvobojnom optikom, upečatljivim izgledom, optičkom lakoćom, oštrim rubovima i preciznom izvedbom do najmanjeg detalja. Nova Octavia RS serijski je opremljena 17″ lakometalnim naplatcima srebrne boje tipa ‚Dorado’ i gumama dimenzija 225/45. Opcionalno su dostupna dva 18″ lakometalna naplatka u dizajnu ‚Gemini’ i ‚Pictoris’ (za gume veličine 225/40). Kod tipa ‚Gemini’ moguće je birati između dviju boja: srebrna i antracitna. Za one koji cijene ekstremno sportske naplatke, ŠKODA dodatna oprema nudi k tome još jednu posebnu poslasticu za Octaviju RS: 19″ lakometalni naplatak ‚Xtrem’ crne boje.

Stražnjim dijelom dominira snažan crni element difuzora u donjem području iznad kojeg se nalazi široko reflektorsko svjetlo. Ovi elementi su jedinstveno obilježje nove Octavije RS, jednako kao i dvije široke, trapezne kromirane stražnje ispušne cijevi. Tu su osim toga i stražnja svjetla tipičnog dizajna marke u obliku slova C, koja su sada serijski opremljena LED tehnologijom. Ne smije nedostajati ni spojler: kod varijante Limousine na stražnjem poklopcu, a kod varijante Combi RS smješten je kao rubni krovni spojler.

Unutrašnjost nove ŠKODA Octavije RS obilježena je crnom sportskom unutarnjom opremom. Novost je ambijentalna rasvjeta ručica vrata koja je integrirana u prednja unutarnja vrata. Za vozača i suvozača na raspolaganju su nova sportska sjedala RS dizajna. Dio serijske opreme je sportsko 3-krako kolo upravljača od perforirane kože. Od kože su i vrh ručice mjenjača i ručica ručne kočnice. Ulazne letvice i papučice su izrađene od nehrđajućeg čelika. Kombinirani instrument s Maxi DOT zaslonom u boji dobiva vlastiti RS dizajn. Znak RS nose kolo upravljača, vrh ručice mjenjača, ulazne letvice vrata, sjedala i podne prostirke.

Osim sportskim karakteristikama nova ŠKODA Octavia RS i u varijanti Limousine i u varijanti Combi oduševljava svim izvanrednim atributima, nove Octavije. U to se prije svega ubrajaju izvanredna ponuda prostora i brojna ‚Simply Clever’ rješenja. I u svojoj sportskoj verziji Octavia zadržava poznatu kvalitetu marke ŠKODA.

Najbolje vrijednosti ostvaruje ponuda prostora. Nijedan drugi kompaktni sportaš ne nudi veću dužinu unutrašnjosti (1.782 mm), više slobodnog prostora za koljena (73 mm) i više slobodnog prostora za glavu u stražnjem dijelu (980 mm). I prtljažnik je zaslužan za još jednu najbolju vrijednost u klasi: volumen prtljažnika modela RS Limousine porastao je za pet litara na 590 litara, dok volumen prtljažnika modela Combi RS iznosi čak 610 litara.

U novoj Octaviji RS tu je i čitav niz ‚Simply Clever’ elemenata. U ponudi su sklopivi cargo elementi kao i dvostrana podna obloga u prtljažniku, strugalica za led u poklopcu spremnika goriva i reflektirajući prsluk ispod vozačevog sjedala. U novoj Octaviji RS naći ćete osim toga i pretinac za otpad, držač za multimedijske uređaje i brojne serijske pretince za odlaganje, držače i kuke. Nova Octavia Combi RS u prtljažniku ima opcionalnu varijabilnu podnicu prtljažnika. Novost u modelu Combi RS je polica za kapute ispod poklopca prtljažnika. Roleta prtljažnika se može skinuti i odložiti ispod varijabilne podnice prtljažnika. Stražnji naslon stražnje klupe može se preklopiti u omjeru 60:40.

Nova ŠKODA Octavia RS oduševljava maksimalnom razinom sigurnosti. U nove sustave sigurnosti ubrajaju se Front Assistant s funkcijom naglog kočenja u slučaju nužde za gradsku vožnju, Lane Assistant kao potpora pri zadržavanju voznog traka, multikolizijska kočnica s automatskim zahvatom kočnica prilikom nezgode, Crew Protect Assistant za osiguranje vozila u slučaju nezgode i Driver Activity Assistant (sustav za prepoznavanje umora kod vozača). U slučaju nezgode opsežan paket elemenata pasivne sigurnosti osigurava najbolju moguću zaštitu vozača i putnika, između ostalog pomoću čak devet zračnih jastuka.

Kada je u pitanju udobnost gotovo nijedna želja ne ostaje neostvarena – zahvaljujući brojnim elektroničkim sustavima udobnosti. Nova ŠKODA Octavia RS se po želji može opremiti sustavom Adaptive Cruise Assistant, koji održava razmak prema vozilu ispred. Novi Intelligent Light Assistant omogućuje kao asistent dugog svjetla automatsko uključivanje i isključivanje dugog svjetla. Automatic Parking Assistant pomaže pri prkiranju nove Octavije RS te pri izlasku s parkirnog mjesta. Sustav prepoznavanja prometnih znakova u paketu ‚Traveller Assistant’ prikazuje prometne znakove.

Nova Octavia RS može se osim toga po želji opremiti automatskim sustavom zaključavanja i pokretanja KESSY (Keyless-Entry-Start-and-Exit-System). Za obije varijante dostupan je i električni panoramski podizni i pomični krov. Na raspolaganju je osim toga i kompletno nova generacija Infotainment radio i Infotainment navigacijskih sustava. U sklopu svoje serijske opreme najmlađi model marke dobiva CD-radio Swing s monokromatskim TFT zaslonom. Uz njega dolaze četiri zvučnika naprijed i straga. U višim sustavima rade zasloni u boji veličine do 8 cola sa senzorima približavanja. Čisti užitak slušanja nudi novi CANTON sound sustav, zvučno optimiziran za putnički prostor.

izvor: www.auto-info.hr

Loading...