16 C
Koprivnica
Petak, 26. travnja 2024.
No menu items!
- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -

Razgovor s Krešimirom Janachom, ravnateljem ŽUC-a
R

Ne propustite

Krešimir Janach, ravnatelj Županijske uprave za ceste // foto: Goran Generalić - Glas PodravineVeseli nas najava da će zamjenik gradonačelnika Dražen Pros pokrenuti razgovore

Zbog višestrukog prozivanja ravnatelja ŽUC-a Krešimira Janacha u vezi poslovanja i raspolaganja s milijunima kuna kojima ŽUC svake godine raspolaže te traženja da na svoju dužnost podnese ostavku, a što je u javnosti iznio koprivnički gradonačelnik Zvonimir Mršić, ravnatelja ŽUC-a zamolili smo za komentar najnovijih Mršićevih izjava.

– Komentirati i objašnjavati sve neistine i optužbe koje su izrečene ili napisane na račun Županijske uprave za ceste i moje osobno ime ne želimo komentirati jer su osobne prirode, traži se nešto što Zakon o javnim cestama ne regulira a problematiku u gradu koja postoji ne želi se rješavati. Veseli nas najava da će zamjenik gradonačelnika Dražen Pros pokrenuti razgovore o svim zajedničkim problemima i aktivnostima, koje možemo učiniti u gradu u korist svih sudionika u prometu, poput (raskrižja, semafora, parkiranja, električne energije na pješačkim prijelazima, desnog skretača u Zagrebačkoj, međusobnih potraživanja i zajedničkih radovi na rekonstrukcijama).

Jeste li od ministra Kalmete tražili da 9,5 kilometara prometnica u Koprivnici pretvori u nerazvrstene, jer ŽUC nema novaca?

– Kategorizacija cesta se vrši najmanje jednom godišnje prema Kriterijima, pa je Hrvatskim cestama dostavljen prijedlog racionalizacije mreže javnih cesta. Prijedlog nije prihvaćen u cijelosti, već u obliku koji je objavljen u Narodnim novinama. Objavom se daje broj ceste, njezina dužina i navode se krajnje točke i nema drugih podataka o njima. Takve smo podatke mi primili i takovi su proslijeđeni.

U samom gradu ostalo je još 25 km naših cesta, koje će vjerojatno sljedećom izmjenom Zakona o javnim cestama biti date na upravljanje gradovima središtima županija i gradovima većim od 35.000 stanovnika i vjerojatno uz naknadu po kilometru, koji se ostvaruje u županijskim upravama Županije u kojoj se grad nalazi.
Izvještaj za 2009. godinu je bio na Županijskoj skupštini i dostupan svim sredstvima informiranja a istovremeno ga je gradonačelnik komentirao na radiju, a odnosi se na održavanje cijele mreže županijskih i lokalnih cesta u dužini 914 kilometara te se nigdje ne spominje 12 “gradskih” milijuna. Podaci o utrošku sredstava održavanja vode se u mjesečnim situacijama i kumulativno godišnje po pojedinoj cesti i dostupni su. Radovi zimske službe se ne vode po cestama nego ukupno po danima rada.

Raspodjela sredstava prema prebivalištu vlasnika vozila nije predviđena Zakonom o javnim cestama i lokalna samouprava nema nikakvih osnova tražiti ta sredstva da se utroše isključivo na njihovom području. U Koprivnici je unatrag 10 godina utrošeno povrh sredstava redovnog održavanja, dodatnih 30 milijuna kuna za rekonstrukcije gradskih ulica, gdje je naš udio bio oko 65 posto iznosa iz Sporazuma s Gradom, a i trećina kredita, koji imamo do 2012. godine, odnosi se na gradske ulice, pa kad se pribroje sredstva iz goriva koja su preko Hrvatskih cesta utrošena za državne ceste u gradu, smatram da možemo biti zadovoljni, a normalno je da svi želimo da nam cestovna mreža bude izgrađena i opremljena da pruži maksimalnu sigurnost svim sudionicima u prometu – ističe Janach.

Gradonačelnik Mršić je u nekoliko navrata tražio Vašu ostavku

Traženje ostavke nije novo i potječe između ostalog od traženja novaca koji se po Zakonu ne troše po mjestu prikupljanja, a svodi se na traženje da „dođe netko tko će gradu davati više novaca”. Opterećivati građane stalnim pitanjem gdje su utrošeni njihovi novci nije potrebno, jer primljena sredstva se koriste na našoj mreži cesta u cijeloj županiji i još imamo, nažalost, područja jako zaostala u stupnju modernizacije cesta (Rasinja, Sokolovac). Žalosno je što se s nama komunicira samo preko javnih medija, sve dogovore sa stručnim službama Grada se ignorira a obavljeni ili planirani radovi se omalovažavaju.

Primjedbe na način rada su samo osobne (Starčevićeva ulica), a dobili smo samo pohvale za izvedene radove. Pogledamo li sve obavijesti i dogovore o početku radova u Starčevićevoj i Basaričekovoj (da se ne zatvaraju istovremeno) pokazuje da su svi koji su uključeni u takove radove znali o planiranim radovima a ovakav popravak ceste smo najavili još prošle godine, obzirom da nema sredstava da se ulica rekonstruira prema prije izrađenim projektima. Nakon svega izjavljuje se da grad planira “iduće godine” raditi kanalizaciju, a zar bi do tada slušali pogrde kakvo je stanje ceste. Svaki investitor koji će nešto raditi na cesti ili cestovnom zemljištu izvršiti će sanaciju ceste i dovesti je u stanje prije početka radova.

Naši planovi u 2010. godini u gradu su vrlo ambiciozni i nadamo se da će suradnja krenuti boljim putem, koji će biti koristan za sve stanovnike naše županije i svakom koji se na našem području nađe poslom ili privatno – dovršio je na kraju Krešimir Janach.

tekst i foto: Glas Podravine

Facebook komentari / dostupni ukoliko ste prijavljeni na svoj FB profil (Komentiranjem prihvaćate naše uvjete korištenja).

Ne propustite

- Oglasni prostor -
- Oglasni prostor -

Najnovije

Zanimljiv nogometni vikend

ČETVRTA NL Pred nama su dva podravska derbija, Cvetkovčani kod kuće traže potvrdu naslova protiv Bilogore

Zanimljiv je nogometni vikend pred nama, pogotovo u Četvrtoj NL regije Bjelovar - Koprivnica - Virovitica. Borba za prvaka...
- Oglasni prostor -
Vnuk Produkt - PVC stolarija Prelog - Salamander

Vezane vijesti

×