Dan broja za hitne službe

FOTO Vrtićarci isprobali kako radi Centar 112: Halo, imamo problem, zgorel nam je auto!

Dan jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112 obilježava se od 1991. godine odlukom Europske zajednice, a u Hrvatskoj od 2005 godine

11:48h
0
Obilazak ureda 112
Foto: Ivan Brkić

– 112, izvolite.
– Dobar dan!
– Dobar dan, kakav problem imate?
– Zgorel nam je auto!

To je bio poziv koji su vrtićarci iz Sigeca i Hlebina uputili Centru 112 kako bi naučili što Centar radi, čemu služi i kada ga smiju zvati. Oni su danas bili među posjetiteljima prostorija Područnog ureda za zaštitu i spašavanje Koprivnica i Županijskog centra 112 u

Koprivnici, povodom obilježavanja Dana jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112.

Kao što smo pisali, Županijski centar 112 prošle je godine primio 36.086 poziva, 19.997 poziva bilo je s konkretnom namjenom, 15.512 nenamjenskih poziva. Bilo je i zlonamjernih poziva, no srećom u manjoj mjeri – 568.

Obilazak ureda 112
Ivan Kramarić // Foto: Ivan Brkić

– Ovo je mjesto koordinacije svih žurnih službi i mjesto gdje se sakupljaju prvi podaci na koje žurne službe zatim reagiraju. Naravno da smo zadovoljni sustavom koji djeluje na području naše županije, kroz ovaj integralni sistem pokriva se cjelokupan teren, sve incidentne situacije koje se pojave, od trenutka detektiranja pa do trenutka reagiranja, rješavaju se brzo i efikasno – zadovoljan je župan Darko Koren, koji je danas sa svojim suradnicima obišao Centar.

Pročelnik koprivničkog ureda 112 Ivan Kramarić istaknuo je da svi parametri pokazuju da značaj službe raste i da ona napreduje.

Obilazak ureda 112
Foto: Ivan Brkić

– Broj poziva na državnoj razini prošle se godine povećao za 20 tisuća i sada ih je blizu milijun. Također se povećao broj namjenskih poziva u odnosu na nenamjenske. Od poziva njih 30 posto je prema policiji, 60 posto prema hitnoj pomoći i deset posto prema vatrogascima. Treba posebno pohvaliti vatrogasne službe, sada kada idemo po vatrogasnim društvima vidimo da neka od njih uopće nemaju intervencija. To znači da odlično odrade preventivni dio – smatra Kramarić.

Naglasio je da se smanjio i broj zlonamjernih poziva s 0,5 posto na 0,4 posto, odnosno za 30 manje. Službu 112 na državnoj razini zovu i stranci, a daleko najviše ih se obraća operaterima na engleskom jeziku, oko 70 posto, zbog čega se djelatnici šalju i na usavršavanje u tom jeziku.

Dan jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112 obilježava se od 1991. godine odlukom Europske zajednice, a u Hrvatskoj od 2005 godine.

čitam...